Complaints Channel

We have a Protocol for the Management of the Internal Information System.

Information about our Protocol.

REPORTING MANAGEMENT PROTOCOL SUMMARY

The Vall Companys Group has established its Internal Reporting System in accordance with the provisions of Directive 2019/1937 and Law 2/2023, of 20 February, regulating the protection of persons reporting regulatory breaches and the fight against corruption.


The existence of this Internal Reporting System does not preclude the lodging of complaints through other existing external channels at European, national or regional level, such as the Independent Whistleblower Protection Authority or before the corresponding regional authorities or bodies.


An Internal Reporting System management protocol has been drawn up, which establishes the procedure to be followed upon receipt of any complaint received from employees, directors, partners, suppliers and other stakeholders regarding events which contravene the law, the Code of Ethics and/or the internal rules.


Complaints may be made anonymously; otherwise the identity of the whistleblower will be kept confidential. They may be submitted in writing and/or verbally through the following channels:


  • – The reporting channel: canalcomunicacion@vallcompanys.es
  • – By post: Vall Companys Group Compliance Officer, Rebés-Ferrer Travessera de Gràcia, 18, 4ª 08021
  • – By phone: Vall Companys Group Compliance Officer, +34 933 68 27 38
  • – Face-to-face meeting, at the request of the whistleblower within a maximum period of 7 days. This meeting may be held with the head of the company’s People Development and Management Department, who must inform the Ethics Committee as soon as possible.

In any case, receipt of the complaint must be acknowledged within a maximum of 7 days and the procedure may not have a total duration of more than 3 months.


The Internal Reporting System is defined as a confidential tool and its use shall not entail reprisals.


Any personal data processing as part of the actions within the Internal Reporting System will be carried out in accordance with current national and international regulations on personal data protection. No personal data whose relevance is not evident and necessary for the investigation and discovery of the reported facts will be collected. Complaints will be kept only for the period that is necessary and proportionate.

Canal de Denuncias

Disponemos de un Protocolo para la Gestión del Sistema Interno de Información.

Información sobre nuestro Protocolo

Resumen Protocolo Gestión Informaciones
El Grupo Vall Companys ha establecido su Sistema Interno de Información de conformidad con lo establecido en la en la Directiva 2019/1937 y en la ley 2/2023, de 20 de febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción.
La existencia de este Sistema Interno de Información no impide la presentación de denuncias por otros canales externos de ámbito europeo, estatal o autonómico existentes, como la Autoridad Independiente de Protección al Informante o ante las autoridades u órganos autonómicos correspondientes.
Se ha elaborado un Protocolo para la Gestión del Sistema Interno de Información donde se establece el procedimiento a seguir ante la recepción de cualquier denuncia que se reciba por parte de empleados, administradores, socios, proveedores, así como otras personas interesadas sobre hechos contrarios a la legalidad, al Código Ético y/o a las normas internas.

Las denuncias pueden llevarse a cabo de forma anónima, y de no ser así, se reservará la identidad del informante. Se podrán interponer de manera escrita y/o de manera verbal por las siguientes vías:
• El canal denuncias: canalcomunicacion@vallcompanys.es
• Mediante correo postal: Compliance Officer del Grupo Vall Companys, Rebés-Ferrer Travessera de Gràcia, 18, 4ª 08021
• Llamada telefónica: Compliance Officer del Grupo Vall Companys, 933 68 27 38
• Reunión presencial, a solicitud del informante en un plazo máximo de 7 días. La reunión presencial podrá realizarse ante el Responsable del departamento de Desarrollo y Gestión de personas de la empresa, que tendrá que informar con la mayor brevedad posible al Comité Ético.

En todo caso, tras la denuncia se deberá acusar recibo en un máximo de 7 días y el procedimiento no podrá tener una duración total superior a 3 meses.
El Sistema Interno de Información se articula como una herramienta confidencial y cuya utilización no conllevará represalias.
El tratamiento de los datos personales realizado en virtud de las actuaciones llevadas a cabo en el marco del Sistema Interno de Información se realizará de conformidad con la normativa nacional e internacional vigente en materia de protección de datos personales, y no se recopilarán datos personales cuya pertinencia no resulte manifiesta y necesaria para la averiguación y descubrimiento de los hechos objeto de denuncia. Las denuncias se conservarán únicamente durante el período que sea necesario y proporcionado.