Grup Vall Companys supera els 3.000 milions d’euros de facturació per la inflació i les adquisicions

gvc-supera-3000mill

El context de 2022 minimitza els marges del Grup, que passa d’un escàs 4,1% a un estret 3,6% en només un exercici

El Grup agroalimentari realitza inversions per valor de 81,5 milions d’euros en totes les seves empreses integrades

Lleida, 20 de juliol de 2023. El Grup agroalimentari Vall Companys va tancar l’exercici de 2022 amb una facturació de 3.010 milions d’euros, un 31% més que l’exercici anterior. Els principals motius d’aquest gran creixement resideixen en la inflació i les adquisicions realitzades l’any passat.

El context global, complicat amb la guerra a Ucraïna des de febrer de 2022, ha incrementat els costs energètics de les matèries primeres i del pinso significativament. Aquest context ha tensat la part inicial de la cadena de valor agroalimentària. Aquesta situació no era nova pel sector i no va fer més que intensificar-se, ja que des de juliol de 2020 les commodities de l’alimentació ja experimentaven un increment gradual i constant segons les dades de la Llotja de Chicago. 

Tot això ha provocat que els costs de producció augmentessin considerablement, per la qual cosa la realitat és que el marge del Grup Vall Companys ha caigut fins al 3,6%, mentre que el 2021 va ser del 4,1%. En total, el resultat net del Grup -format per més de 45 empreses a tota Espanya, va ser de 110 milions el 2022. 

D’altra banda, cal apuntar que la facturació també contempla l’adquisició del Grup SADA que va realitzar-se el novembre de 2022. Els ingressos de l’exercici 2022 no tenen en compte l’adquisició d’Embutidos Rodríguez, atès que l’operació per adquirir la totalitat de la companyia va tancar-se finalment el 12 de gener de 2023.

Mentre la divisió avícola ha experimentat un volum de negoci estable i emmarcat en l’àmbit nacional, el sector porcí continua sent un sector amb vocació exportadora. Els principals mercats internacionals del porcí són Xina, Corea, Japó i Europa Central. De la facturació total del Grup, el 65% correspon als ingressos nacionals i el 35% al negoci internacional.

81,5 M€ en millores d’instal·lacions, eficiència i sostenibilitat

El 2022, el Grup va apostar pel foment de l’autoconsum energètic amb la inversió d’un total de 15 milions d’euros als seus centres productius d’Espanya, potenciant les renovables a través de l’energia solar fotovoltaica. Amb la seva instal·lació progressiva durant 2022, el Grup va assolir una potència solar instal·lada de 16.730 kWp, tancant l’any amb un estalvi de 531 tones de CO2. Per l’actual 2023, s’espera assolir una potència solar instal·lada de 33.600 kWp, deixant d’emetre 5.600 tones de CO2.

La implementació d’autoconsum d’energia solar se situa en línia amb el pla estratègic de sostenibilitat de la companyia, el Programa Penta, que té per objectiu la reducció en un 42% de les emissions de GEI d’abast 1 i 2 per a l’any 2030. 

A més, amb l’objectiu de donar continuïtat a l’aposta d’eficiència en el negoci, s’han realitzat inversions en maquinària i ampliació i renovació de plantes el 2022, per valor de 81,5 milions. Com és tradició, la companyia prioritza la inversió en les seves pròpies plantes per poder mantenir uns estàndards de producció de referència internacional.

Top Employer i l’aposta per la formació continuada

Entre els diferents eixos del Programa Penta, s’inclou el compromís de la companyia amb les persones i el fet de garantir llocs de treball atractius, respectuosos, igualitaris, saludables i segurs. En aquesta línia, el Grup Vall Companys ha estat reconegut, per tercer any consecutiu, com a Top Employer 2023, reforçant el seu posicionament com a ocupador de referència en l’àmbit nacional.

L’autoritat global en el reconeixement de l’excel·lència en l’entorn professional, Top Employers Institute, ha valorat l’esforç de la companyia per l’atracció i retenció del millor talent, cuidant i fomentant el benestar professional de tots els seus treballadors. A més, l’àrea de Desenvolupament i Gestió de Persones del Grup ha estat acreditat per la seva digitalització i flexibilitat, caracteritzat per la promoció d’eines digitals per a l’agilització del dia a dia dels seus més d’11.500 empleats.

Exemple de tot això és l’estratègia de formació del Grup; amb l’impuls d’un Campus Virtual online per als seus treballadors i el llançament del Campus Farm un programa de formació que combina sessions presencials i cursos online per als grangers integrats.

Lluita contra la despoblació: borsa d’ocupació per a grangers

En aquest sentit, cal destacar que el Grup Vall Companys ha estat pioner en el llançament d’una borsa de feina per a grangers. El projecte, conscient de la importància ramadera d’Aragó, neix amb l’objectiu de lluitar contra la despoblació i promoure l’arrelament de les zones rurals del nostre país.

D’aquesta manera, les persones que tinguin interès a desenvolupar la seva carrera professional en granges, poden inscriure’s a través de la mateixa web del Grup. Un cop inscrits, el departament del Campus Farm serà qui gestionarà les sol·licituds, actuant com a vincle entre els candidats i les granges on es requereix personal.

Per sol·licitar feina, no és imprescindible disposar d’experiència prèvia en la matèria. La borsa d’ocupació inclou la possibilitat d’adquirir el coneixement necessari i obligatori per dur a terme les funcions demanades. A més, els candidats podran treballar en diferents àrees de la ramaderia porcina i avícola.

Sobre Grup Vall Companys

El Grup Vall Companys és un grup agroalimentari de caràcter familiar i líder a Espanya, fundat el 1956. El Grup Vall Companys està associat amb més de 2.100 ramaders. El model operacional del Grup Vall Companys es basa en la integració de totes les fases del procés productiu, així com en la tasca d’uns professionals implicats i altament formats en els seus respectius camps d’activitat. El Grup Vall Companys aconsegueix garantir una traçabilitat completa en tots els processos, a més d’una alta seguretat alimentària i una qualitat òptima i constant en el producte.

Contacte amb mitjans de comunicació